RUVZ Home Page
 
 

Regionálny úrad
verejného zdravotníctva
so sídlom v Banskej Bystrici
Cesta k nemocnici 1
975 56 Banská Bystrica
e-mail: ruvzbb@vzbb.sk

 
Úrad > Odbory > Odbor rozpočtu a ekonomiky Slovensky English

ODDELENIE EKONOMIKY, PREVÁDZKY A ZDRAVOTNÍCKEJ ŠTATISTIKY

Vedúci oddelenia: Ing. Radovan Lapuník

Činnosť oddelenia


Oddelenie ekonomiky a prevádzky sa zaoberá kompletným zabezpečovaním ekonomických agend a vytváraním prevádzkovo-technických podmienok pre činnosť odborných pracovísk.

Pracovná náplň:
  • komplexné zabezpečovanie prác na úseku rozpočtovania a financovania
    – zostavenie návrhu rozpočtu podľa smerných čísiel a jeho rozpis v RIS
    – zabezpečenie rozpočtových opatrení z úrovne MZ SR a z úrovne organizácie v RIS
    – vypracovanie ročnej a polročnej správy o činnosti a hospodárení za príslušný rok
    – prijímanie opatrení na riešenie problémov a disproporcií medzi nákladovými strediskami
    – v spolupráci s MZ SR rieši havarijné situácie, na ktoré nie sú finančné zdroje
    – vypracovávanie interných smerníc ku všetkým zákonom, ktoré sa dotýkajú činností na úseku rozpočtu a financovania
    – zabezpečovanie finančnej kontroly, vnútornej kontroly
  • komplexné zabezpečovanie finančného účtovníctva
    – vykonávanie všetkých odborných prác finančného účtovníctva v súlade so zákonom o účtovníctve
    – evidencia a zaúčtovanie všetkých účtovných dokladov a účtovných operácií
    – mesačné spracovávanie predbežnej účtovnej uzávierky
    – mesačné odsúhlasovanie konečných stavov účtov s výpismi účtov a zostatkov pokladne
    – mesačné spracovávanie výkazov výdavkov, príjmov, nákladových stredísk a ďalších výkazov
    – zabezpečenie archivácie dát v elektronickej podobe
    – zabezpečenie fakturácie za expertízne činnosti úradu
    – vedenie prehľadu dlžníkov a veriteľov a zabezpečenie likvidácie a vymáhania pohľadávok
    – zabezpečovanie úhrad faktúr, zmluvných platieb cez Štátnu pokladnicu
    – osobitné sledovanie čerpania mimorozpočtových prostriedkov podľa jednotlivých projektov
    – vykonávanie predbežnej finančnej kontroly v zmysel vnútornej internej smernice
  • komplexné zabezpečovanie mzdového účtovníctva
    – spracovanie mesačných zmien v dochádzkach zamestnancov
    – zabezpečovanie automatizovaného dochádzkového systému
    – spracovanie miezd ku dňu výplat
    – evidencia daňových vyhlásení zamestnancov
    – prihlasovanie a odhlasovanie zamestnancov do poisťovní
    – mesačné spracovávanie výkazov pre sociálnu poisťovňu, zdravotné poisťovne, doplnkové dôchodkové sporiteľne
    – vystavovanie rôznych potvrdení pre zamestnancov organizácie
    – vykonávanie likvidácie dávok nemocenského poistenia počas prvých 10 dní PN, vyhotovovanie oznámení o poistnej udalosti a potvrdenia o dobe trvania PN pri šetrení nepracovného úrazu (regresy)
  • zabezpečovanie operatívnej evidencie
    – vedenie kompletnej evidencie drobného hmotného majetku podľa inventárnych úsekov
    – odsúhlasovanie evidencie s finančnou učtárňou
    – zabezpečovanie inventarizácie DHM 1x ročne
    – vyraďovanie neupotrebiteľného majetku
  • zabezpečovanie hotovostného platobného styku
    – vedenie pokladne
    – vykonávanie pokladničných operácií
    – zabezpečovanie peňažného styku s VÚB výberom a odvodom hotovostí
    – zabezpečovanie stravných lístkov pracovníkom úradu
    – zabezpečovanie vyplácania cestovných účtov zamestnancom RÚVZ
  • zabezpečovanie procesu verejného obstarávania
    – komplexné zabezpečenie a vykonávanie verejných súťaží, užších súťaží cez Vestník VO v zmysle zákona o verejnom obstarávanie
    – vedenie agendy a celej dokumentácie o verejných súťažiach, užších súťažiach
    – pripravovanie súťažných podkladov, organizovanie zasadnutia komisií pre otváranie obálok, vyhodnotenie podmienok súťaží ako aj vyhodnotenie súťažných ponúk
    – spracovanie výsledkov súťaží, ich oznámenia zúčastneným uchádzačom
    – vybavovanie žiadostí o nápravu, prípadne konanie o námietkach
  • spracovanie štatistických výkazov na všetkých úsekoch HTČ
  • zabezpečovanie objednávanie tovarov a služieb pre všetky pracoviská úradu
  • zabezpečovanie komunikáciu s dodávateľmi energií, poisťovňami, colnými orgánmi, políciou, dodávateľmi tovarov a služieb a úradmi verejnej a komunálnej správy
  • vykonávanie vlastnými pracovníkmi odborné kurenárske, vodoinštalatérske, elektrikárske práce, drobné stavebné práce, maliarske, zámočnícke, zváračské práce, jemná mechanika, stolárske práce a iné remeselné práce v rozsahu malých a stredných opráv vrátane opráv a údržby laboratórnych prístrojov a zariadení (v šiestich budovách)
  • zabezpečovanie prevádzky a obsluhu energetických zariadení ( 4 plynové kotolne), meracej a regulačnej techniky(vodomery, elektromery, plynomery) slaboprúdovej techniky ( telefónna ústredňa), vykonáva odpisy meračov energií, kontrolu technického stavu zariadení, vedie evidenciu spotreby, vyhodnocuje spotrebu energií, zabezpečovanie zmluvné vzťahy s dodávateľmi energií a služieb
  • obsluha hlavného vstupu úradu, vykonáva evidenciu a usmerňovanie stránok, poskytovanie informácií stránkam a telefonujúcim, zabezpečovanie obsluha telefónnej ústredne, obsluha zabezpečovacieho zariadenia
  • organizácia dopravy - zabezpečovanie dopravy a prepravy osôb, prístrojovej techniky a materiálov osobnými motorovými vozidlami (6 ks) -dopravno-dispečerské činnosti, operatívna evidencia spotreby pohonných látok, vedenie kompletnej evidencie činnosti dopravy, operatívna účtovná evidencia dopravy
  • zabezpečovanie činnosti podateľne, donáška - odnáška pošty, zabezpečovanie pohybu internej pošty, operatívna účtovná evidencia poštovného so Slovenskou poštou, kuriérskymi firmami
  • zabezpečovanie a vykonávanie nákupov materiálov pre všetky činnosti úradu, organizuje dodávky materiálov vrátane prevádzkovania skladu spotrebného materiálu, operatívna účtovná evidencia príjmu a výdaja materiálu,
  • zabezpečovanie a vykonávanie činnosti BOZP a PO vrátane kompletnej evidencie
  • zabezpečovanie a organizovanie revízii, odborných prehliadok a skúšok prístrojov a zariadení vrátane vedenia kompletnej evidencie dokladov o týchto zariadeniach a revíziách
  • zabezpečovanie a vykonávanie inventarizácie majetku
  • vedenie evidencie majetku úradu
  • vypracovanie daňových priznaní (daň z nehnuteľnosti)
  • organizuje nakladanie s odpadom - komunálny, nebezpečný (uskladnenie, separácia, vývoz), poplatky za odpad a znečisťovanie prostredia
  • upratovanie pracovísk ( á 800-1000 m2/ osobu), úprava okolia budov
  • zabezpečenie prania a čistenia pracovných odevov
Zdravotnícka informatika:
  • správa ústavnej počítačovej siete, poskytovanie služieb Internetu a elektronickej pošty
  • správa webového sídla RÚVZ
  • správa informačného systému infekčných ochorení EPIS a portálu EPIS
  • systémové a zálohovacie služby, inštalácie softvérov
  • technická podpora pre využívanie, opravy, nákupy výpočtovej techniky
  • grafická a technická príprava dokumentov, prezentácií, posterov
  • školenia pre využitie prostriedkov výpočtovej techniky v odbornej práci úradu
  • geografické informačné systémy do úrovne katastrov obcí a mikroúzemí a ich využitie na analýzy zdravotného stavu a analýzy vzťahov medzi zdravotným stavom a jeho determinantmi
  • návrhy dátabázových systémov, ich implementácia, správa a analýzy údajov
  • príprava elektronických formulárov, kontrola kvality údajov a spracovanie údajov pre dotazníkové štúdie
  • zber podkladov a príprava dokumentu "Zdravotnícka ročenka okresov Banská Bystrica a Brezno"
  • technická podpora publikačnej činnosti